En pige planter et træ. Unitas Rejser klimakompenserer via egen klimaskov i Uganda,

Bæredygtighedspolitik

i Unitas Rejser

Vores bæredygtighedspolitik

Vores bæredygtighedspolitik er forankret i ønsket om at bedrive ansvarlig turisme. Det handler om, hvordan vi arbejder internt i organisationen, og også hvordan vi rådgiver kunder, samarbejdspartnere og leverandører på de enkelte rejsemål til at udøve ansvarlig turisme. Det er vores håb, at et øget fokus på bæredygtighed kan være med til i højere grad at opnå vores mission om at skabe mellemfolkelig forståelse.

*Unitas Rejsers bæredygtighedspolitik bliver evalueret og opdateret på ulige år i november.

CSR og bæredygtighed i Unitas Rejser

Kunder

Som rejsearrangør har vi et ansvar for at øge kundernes bevidsthed om ansvarlig turisme – socialt, økonomisk og miljømæssigt. Derfor har vi fokus på bæredygtighed, når vi er i dialog med kunderne. Det betyder, at du som rejsende altid kan tage fat i os for at få råd og vejledning til, hvordan du kan gøre din rejse mere bæredygtig. Det kan blandt andet være med udgangspunkt i følgende initiativer:

  • At opnå større kulturforståelse ved at få indsigt i den lokale kultur, religion og politiske forhold
  • At vælge bæredygtige alternativer, hvor det er muligt.
  • At kompensere for CO2-udledning, fx via GreenSeat eller vores klimaprojekt i Uganda
  • At købe lokale varer og ydelser, der er udarbejdet under ansvarlige forhold og tager hensyn til miljømæssige og sociokulturelle forhold.
  • At støtte lokale velgørenhedsprojekter.

Leverandører og samarbejdspartnere

Unitas Rejser skal være en ansvarlig samarbejdspartner, hvor CSR og bæredygtighed spiller en vigtig rolle i samarbejdet med leverandører og samarbejdspartnere. Det gør vi således:

  • Vi har et skærpet fokus på bæredygtighed og socialt ansvar samt rådgiver og informerer leverandører og samarbejdspartnere i deres bæredygtighedsprofil.
  • Vi vurderer nye samarbejdspartnere i forhold til bæredygtighed.
  • Vi samarbejder med partnere, der opfylder det pågældende lands love, og som ikke bidrager til diskrimination, børnearbejde, korruption, dyremishandling eller sexturisme.
Samarbejdet med agenter, leverandører og andre partnere

Bæredygtighed internt i organisationen

Vores bæredygtighedsprofil tager afsæt i FN’s Verdensmål, som bl.a. arbejder for at skabe anstændige jobs og økonomisk vækst. Vi ønsker at være en rummelig og inkluderende arbejdsplads, hvor medarbejderne er glade for at være, og hvor der er plads til forskelle. Det er i vores øjne afgørende, at medarbejderne trives, hvis vi skal skabe en bæredygtig arbejdsplads.

Vi tilstræber at benytte miljøvenlige produkter og minimere brugen af papir og energi på kontoret. Når medarbejdere flyver på forretningsrejse, kompenserer vi for CO2-udslippet gennem Green Seat. Pengene går til investeringer i bæredygtige energiprojekter, der minimerer CO2-udledningen andre steder.

Se hvad vores samarbejdspartnere siger

Vi elsker Unitas. De er en trofast og vigtig samarbejdspartner for Air France-KLM gennem mange år. Det er altid en fornøjelse at komme forbi på kontoret i Silkeborg og høre, hvad der rører sig blandt kunderne og blive klogere på deres behov. Vi glæder os til at byde Unitas’ rejsende velkommen til en af vores mange destinationer.

Christian Dottorini
Key Account Manager ved Air France-KLM i København

Der er styr på tingene ved Unitas Rejser. Vi er rigtig glade for samarbejdet.

Mia Juul Andersen
Key Account Manager ved Vikingbus

Vil du vide mere om vores arbejde med CSR, bæredygtighed og klimakompensation?

Læs mere om vores arbejde med bæredygtighed ved at klikke på billederne herunder.